خرید و فروش آنلاین مواد شیمیایی

نویسنده : ادمین تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ ۰۲:۴۳ تعداد بازدید : 1576

مواد شیمیایی عبارتی است که در دنیایی امروز  تمام حوزه های صنعتی و غذایی و انرژی را تحت تصرف خود درآورده است؛ اکنون نمی توان درباره میزان پیشرفت و ترقی کشوری قضاوت کرد؛ اما به  میزان تولید و مصرف ترکیبات شیمیایی در آن توجه ننمود. ما  در دنیایی زندگی میکنیم که هر چه قدر کشوری میزان تولید و مصرف مواد شیمیایی مانند اسید سولفوریک آن بالا باشد،  با اطمینان می توانیم بگوییم آن کشور در حال پیشرفت است، لذا فروش مواد شیمیایی با کیفیت در هر کشوری که چرخ های صنعت آن  می خواهد به درستی بچرخد، از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.

فروش مواد شیمیایی باکیفیت و ارزان

مواد شیمیایی اصطلاح گسترده ای است که به طور عام به موادی با ویژگیهای  شیمیایی ثابتی  اشاره میکند که  توسط روشهای فیزیکی قابل تجزیه نمی باشد. شما نمیتوانید با روشی مانند خرد کردن، اجزا یک ماده شیمیایی را به  ترکیبات سازنده آن تجزیه نمایید.  دو یا چند ماده شیمیایی که طی فرایندهای مختلفی با هم ترکیب میشوند، بعد از ترکیب، خواص تازه ای مییابند که با خواص مواد اولیه متفاوت است؛ ویژگیهای فیزیکی مانند رنگ و بو نیز در مواد تازه  در کنار تغییر مشخصات شیمیایی، ممکن است تغییر نمایند، همچنین لازم به ذکر است؛ با تغییر در میزان موادی که با هم ترکیب میشوند نیز مشخصات فیزیکی و شیمیایی دچار تغییر میشود.
  لذا توجه به فرمولاسیون دقیق و فرایندهای کنترل شده، جهت داشتن محصول مطمئن، در هنگام خرید مواد شیمیایی، ضروری است. ممکن است با یک فرمول اشتباه محصولی تحویل خریدار گردد که کارایی لازم را نداشته باشد و وجه پرداخت شده سوخت گردد، یا در طی یک فرایند بدون  کنترل درست، محصول تحت دمایی بالاتر یا کمتر از دمای مورد نظر قرار گرفته  و تغییر خواص دهد. فرایند تولید ترکیبات شیمیایی بسیار حساس می باشد.

 خرید مواد شیمیایی آنلاین در ایران

در یک فروشگاه مواد شیمیایی معتبر اکنون انواعی از  محصولات شیمیایی را عرضه می شود؛ شما اگر به دسته بندی های سایت مواد شیمیایی نمونه دقت کنید میبینید؛ مواد معدنی و آلی با برندهای مختلف به فروش میرسند. قابل ذکر است مواد آلی به موادی گفته میشوند که در ترکیبات آنها کربن وجود دارد، این مواد نسبت به مواد معدنی نقطه جوش و ذوب کمتری دارند و از پیوند مابین کربن و هیدروژن بهره می برند.
امروزه انواع  مواد آلی در صنایع مختلفی چون صنایع دارویی، صنایع رنگسازی  و لاستیک و... به طور گسترده ای استفاده می شوند؛ اما نکته مهمی در رابطه با موارد مصرف محصولات شیمیایی وجود دارد  که نباید نادیده بگیریم؛ تنها صنایع، مشتریهای ترکیبات شیمیایی آلی نیستند؛ فروش مواد برای آزمایشگاه نیز با توجه به لزوم انجام کارهای آزمایشگاهی برای ساخت محصولات مختلف، هر روز نسبت به قبل، رونق بیشتری می یابد.
اما دسته دوم از محصولات شیمیایی که در سایت مواد شیمیایی نمونه به فروش میرسند موادی معدنی هستند؛ موادی که اغلب در ترکیب خود عنصر فلزی دارند، این مواد در حالت جامد خود، معمولا رسانایی ضعیفی برای الکترسیته هستند؛ اما در حالت مایع برخلاف حالت جامد، بسیار رسانا میباشند. در این مواد پیوند کربن و هیدروژن وجود ندارد. این پیوند است که تفاوتهای عمده  مابین دو گروه آلی و معدنی را رقم میزند. نکته جالب دیگر در خصوص مواد معدنی، رنگ شعله آنها در هنگام سوختن است که کمک میکند در آزمایشگاه با سهولت بیشتری شناسایی شوند.

خرید مواد شیمیایی

در میان لیست مشتریان مواد معدنی نیز صنایعی مختلف  مانند صنایع اتومبیل سازی و صنایع شیشه سازی و... دیده میشود؛  البته در مصارف  آزمایشگاهی نیز بسیار  کاربرد دارند.

فروش انواع  مواد شیمیایی در ایران

خرید و فروش مواد شیمیایی به طور گسترده در سراسر دنیا سبب شده است؛ این مواد بر اساس ساختار ساده و پیچیده خود و میزان مصرف به سه دسته عمده تقسیم شوند؛

  1. ترکیباتی که ساختار ساده تری دارند و فرایند تولید بسیار پیچیده ای ندارند، معمولا به صورت  فله ای عرضه میگردند. این مواد با توجه به حالت مایع یا جامد بودن و نیز میزان  سمیت  و خطراتی که میتواند داشته باشد، در ظروف متفاوتی عرضه میشوند. شما معمولا این  ترکیبات شیمیایی را  میبیند که در کیسه های عایق رطوبت، با ظرفیتهای مختلف به فروش میرسند.  این کیسه  معمولا پروپیلن هستند؛ اما ترکیبات شیمیایی که در فاز مایع عرضه میگردند، خود داستان دیگری دارند، که در ادامه به آنها اشاراتی خواهیم نمود.
  2. دسته دوم محصولات شیمیایی که در بازار موجود هستند برای آزمایشگاهها استفاده میشوند که در مقابل مواد فله ای که در بالا به آنها اشاره شد، در ظروف بسیار کوچکتر عرضه میشوند و معمولا  قیمت بسیار بالایی دارند. همچنین معمولا شرایط نگهداری آنها سختگیرانه تر است.
  3. درادامه مبحث فروش مواد شیمیایی نوع دیگری از ترکیبات شیمیایی نیز  وجود دارند که فرایند ساخت و فرمولاسیون آنها ساده تر از مواد آزمایشگاهی است اما مشکلتر از مواد فله ای میباشند، به نام مواد ریز که هزینه تولید آنها سبب شده است که مابین دو گروه قبلی قرار گیرند، بی اکسیدها که در صنایع دارویی کاربرد  فراوان دارند در این دسته جا میگیرند.

مواد شیمیایی

قابل ذکر است هر سه دسته با توجه به کاربردهای روزافزونشان امروزه مشتریان خاص خود را دارند؛ اما نکته مهمی که در رابطه با حمل و نگهداری و استفاده هر سه اهمیت دارد توجه به نکات ایمنی و هشدار هایی است که معمولا بر روی ظروف آنها و یا کاتالوگ همراهشان درج میگردد که باید مورد توجه قرار گیرند.

روش نگهداری مواد شیمیایی معتبر و ارزان

مواد شیمیایی که مسمومیت ایجاد می کنند و یا شرایط نگهداری خاصی را میطلبند به طوری که میتوانند به سادگی در محیط، واکنشهای گرمازا داشته باشند، از موادی هستند که بنا بر مقدار استفاده و قیمت، در ظروف مختلف عرضه میشود؛ اما در کل  باید بر روی  نوشته های ظروف نگهداری دقت نماید و از وارد آمدن ضربات فیزیکی به ظروف نگهداری  و یا همجواری آنها با مواد اکسید کننده جلوگیری نمایید.  قابل ذکر است  محصولات که به راحتی مشعل و منفجر می گردند، معمولا در مخازن فلزی و در زیر آب نگهداری میشوند.
میزان پایداری ماده شیمیایی  باید مورد توجه قرار گیرد؛ میزان فعل و انفعال این مواد با آب ، شرایط استفاده و نگهداری آنها را به شما گوشزد می کند. ظروف نگهداری این نوع از ترکیبات باید اببندی شوند. در محیط خنک و تحت گاز نیتروژن حتی نگهداری گردند.
اطلاع از خطراتی که مواد شیمیایی برای سلامت انسان میتواند داشته باشد برای هر کسی که با ترکیبات شیمیایی سروکار دارد ضروری است؛ اسیدها در صورت تماس با دست و صورت سوزاننده هستند. در صورت تماس با محصولی مانند فسفر، احتمال اختلالات عصبی  وجود دارد. استشمام بوی بعضی از ترکیبات سبب مسمومیت یا بیهوشی می گردد. تماس با  بعضی از مواد مانند متانول،  باعث کوری میشود. بعضی از ترکیبات نیز مانند سیانید هیدروژن بخارات سمی دارند که سبب مرگ میگردد. سیلندرهای فلزی یکی بهترین ظروف نگهداری برای این نوع از ترکیبات خطرناک میباشند.
بعضی از مواد خطرات ویژگیهای خاصی دارند، مانند مواد رادیواکتیو که برروی ظروف نگهداری باید ذکر گردد. مواد رادیواکتیو را در ظروف سربی نگهداری میکنند.
آشنایی با مواد شیمیایی دنیایی را پیش روی همگان میگستراند که بی انتها و پرسود میباشد.

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی