head

هیدروفلوئوریک اسید ( HF )


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Hydrofluoric acid

دسته بندی : صنعتی

کد محصول : 73


فرمول شیمیایی : HF

هیدروفلوئوریک اسید ( HF )

توضیحات


فروش هیدروفلوئوریک اسید ( HF ):

اسید هیدروفلوئوریک یک محلول اسیدی معدنی آبی است که به دلیل توانایی در اچ ترکیبات سیلیکون معمولاً در تحقیقات و صنعت استفاده می شود. HF یک ابزار ضروری برای ساخت نیمه هادی ‌ها، فرآوری مواد معدنی و حکاکی شیشه است. اسید هیدروفلوریک کاربردهای زیادی دارد اما قرار گرفتن در معرض آن خطرات شدیدی برای سلامتی نیز به همراه دارد، و در هنگام استفاده از آن لازم است که نکات ایمنی به طور دقیق رعایت کنیم. شیمیایی نمونه در حوزه فروش مواد شیمیایی تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت خرید هیدروفلوئوریک اسید با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

هیدروفلوئوریک اسید یا HF چیست؟

 هیدروژن فلوراید یک مایع یا گاز بی رنگ و خورنده است و از یک اتم هیدروژن و یک اتم فلور تشکیل شده است. این ماده به صورت تجاری در حالت بی آب (بدون آب) و یا به صورت محلول در آب با غلظت های مختلف در دسترس است. هیدروژن فلوراید بوی شدید و تحریک کننده ای دارد و به عنوان کاتالیزور و ماده اولیه در تولید مواد شیمیایی استفاده می شود. هیدروژن فلوراید به راحتی در آب حل می شود و به عنوان محلول اسید هیدروفلوئوریک (HFA) نامیده می شود که ممکن است به نام های هیدروژن فلوراید، اسید هیدروفلوئوریک یا اسید فلوروهیدریک شناخته شود.

هیدروفلوئوریک بی رنگ است و محلولهای رقیق آن از آب قابل تشخیص نیستند. HF معمولاً در سیلندرهای فولادی به صورت گاز فشرده ( به صورت مایعی که تحت فشار بخار خودش محدود شده است ) حمل می شود.

اگرچه HFA در مقایسه با اکثر اسیدهای معدنی ضعیف است، اما اگر از هر طریقی در معرض آن قرار بگیرید می‌تواند اثرات جدی بر سلامتی ایجاد کند. این اثرات به دلیل نفوذ تخریبی یونهای فلوراید در بافتها است. تماس بسیار کوتاه با بخار یا مقدار کمی مایع می تواند باعث سوختگی شدید و دردناک شود.

کاربردهای اسید هیدروفلوریک:

از هیدروژن فلوراید به صورت محلول در حکاکی شیشه و فلز، پاک کننده های صنعتی و خانگی و زنگ زداها و در تولید محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

برای تولید سوختهای با اکتان بالا در پالایشگاههای نفت استفاده می شود.

سایر کاربردهای عمده صنعتی هیدروژن فلوراید شامل سنتز فلوروکربن ها ( به عنوان مثال ، فریون و تفلون ) و تولید فلوراید آلومینیوم و کریولیت مصنوعی برای استفاده در تصفیه آلومینیوم است.

این ماده همچنین در تصفیه اورانیوم برای استفاده به عنوان سوخت هسته ای، ساخت انواع مواد شیمیایی آلی، تولید فولاد ضد زنگ و سایر کاربردهای دیگر مانند:

  • پیشرانه ها و حلال‌ها
  • حشره کش و تولید کود
  • تولید و کاهش کلریدها
  • صنعت پارچه برای از بین بردن لکه
  • صنعت چرم برای دباغی
  • تولید دارو و رنگ
  • ساخت نیمه هادی ها

کاربردهای اسید هیدروفلوئوریک

 اسید هیدروفلوئوریک همچنین در مصارف خانگی برای:

  • حذف زنگ زدگی
  • روشن کننده های آلومینیوم
  • پاک کننده های قوی

نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش تولید هیدروفلوئوریک اسید:

این ماده با حرارت دادن فلورین معدنی (فلوراید کلسیم) با اسید سولفوریک غلیظ برای تولید گاز تولید می شود، سپس با خنک سازی یا حل شدن در آب متراکم می شود.

CaF2 + H2SO4 → 2 HF + CaSO4

هیدرولیز اسیدی مواد معدنی حاوی فلوریت جریان گاز ناخالصی متشکل از دی اکسید گوگرد، آب و HF ایجاد می کند.

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار کارشناسان حرفه ای خود انواع مواد شیمیایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت خرید هیدروفلوئوریک اسید با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش 

محصولات مرتبط