head

نیترات نقره


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Silver nitrate

دسته بندی : صنعتی

کد محصول : 26


فرمول شیمیایی : AgNO3

نیترات نقره

توضیحات


فروش نیترات نقره :

نیترات نقره یک ترکیب شیمیایی طبیعی و غیرآلی با خاصیت ضد میکروبی است که از قرن 13 در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و تولید و فروش نقره نیترات بوده و در حوزه تولید و فروش مواد شیمیایی صنعتی تجربه بالایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت خرید نیترات نقره با کیفیت با شماره تماس های شیمیایی نمونه تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

نیترات نقره چیست؟

نیترات نقره ترکیبی بی‌رنگ، بسیار محلول و اساساً سمی می باشد و به سادگی به نقره فلزی احیا می‌شود و در صنعت از آن در تهیه ترکیبات نقره، آئینه‌های نقره، جوهرها استفاده می‌شود. این ماده به دو صورت مایع و جامد وجود دارد. Silver nitrate جامد، شفاف، کریستالی و بی رنگ است اما هنگامی که در حضور مواد آلی و در معرض نور خورشید قرار می گیرد به رنگ خاکستری و یا مابین سیاه و خاکستری تغییر رنگ می دهد. AgNO3 چه به صوت مایع و چه به صورت جامد در آب و گیلیسیرین به راحتی حل می گردد ولی با اغلب الکل ها به خوبی واکنش نمی دهد و برای انحلال پذیری به حرارت نیاز دارد.

خرید نیترات نقره

کاربردهای نیترات نقره:

  1. نیترات نقره در صنعت ساخت و تولید آینه (اندود کردن آن)بکار برده می‌شود.
  2. نیترات نقره در محیط آزمایشگاهی به عنوان شناساگر یون های کلر، برم و ید استفاده می شود. برای مثال، محیط را در حضور کلر، سفید و در حضور برم زرد کمرنگ و در حضور ید زرد می کند.
  3. همچنین به عنوان شناساگر برای یون های کربنات ،هیدروکسید، سولفید و فسفات استفاده می شود. برای مثال محیط را در حضور کربنات، سبز کمرنگ و در حضور هیدروکسید قهوه ای و در حضور سولفید سیاه می کند. نیترات نقره در میادین نفتی برای تعیین یون های کلرید در آب و سیالات حفاری استفاده می شود.
  4. همچنین در خلوص بالا در تهیه نمک های نقره برای عکاسی کاربرد دارد و ماده آغازین برای عکاسی بر پایه مواد شیمیایی می باشد. 
  5. این ماده در تزيینات و آبکاری اشیا نیزمورد استفاده قرار می گیرد.

خرید نیترات نقره

کاربرد در پزشکی
  • درمان عفونت و سوزش چشم 
  • همچنین می تواند برای کمک به رشد بافت جدید در جراحت های عمیق طولانی مدت استفاده شود. 
  • این ماده برای حذف بافت های مرده و عفونی و جلوگیری از رشد اضافی بافت در اطراف زخم های مزمن و برداشتن زگیل کاربرد دارد.
  • محلول %1 این ماده به عنوان قطره چشم برای جلوگیری از بیماری چشمی در نوزادان تازه متولد شده با بیماری های عفونی مشخص استفاده می شود. 

روش تولید نقره نیترات

این ماده به صورت عمده با حل کردن نقره در اسید نیتریک طبق واکنش زیر و به کمک راکتور های صنعتی به وجود می آید.ابتدا نقره در راکتور وارد می شود، سپس آب مقطر اضافه می شود. سپس اسید نتیریک غلیظ به سیستم افزوده می شود تا زمانی که غلظت آن به 65- 60 درصد برسد. نرخ گرم شدن کنترل می شود تا دما به بالای 100 درجه سانتی گراد برسد، فشار بخار در MPa 2/0 حفظ می شود و واکنش تا 3-2 ساعت ادامه می یابد. گاز نیتریک اکسید از سیستم خارج می شود. مایع حاصل به یک تانک پمپ می شود و با افزودن آب مقطر رقیق می شود تا زمانی که چگالی نسبی آن به 1/7 - 1/6 برسد. پس از گذشت مدت زمان 10 ساعت و سرد شدن، مایع فیلتر می شود تا ناخالصی هایی مانند کلرید نقره حذف شود. محصول این مرحله به یک تبخیر کننده فرستاده می شود تا تحت فشار کاهشی تبخیر شود. محصول این مرحله خنک شده، کریستالیزه می شود و تحت خلا خشک می شود تا نیترات نقره نهایی بدست آید. 

اثرات نیترات نقره بر انسان

نمکهای محلول نقره به ویژه AgNO3، با غلظت بیش از ۲ گرم (۰٫۰۷۰ اوز) کشنده هستند. ترکیبات نقره به آهستگی توسط بافتهای بدن جذب می‌شوند و پیگمانهایی آبی یا سیاه در پوست ایجاد می‌کنند. تماس با چشم: اگر مایع آن در تماس با چشم قرار گیرد، باعث آسیب شدید قرنیه می‌شود. تماس با پوست: باعث سوزش پوست می‌شود. تماس مداوم با پوست باعث ایجاد آلرژی می‌شود.

خطرات تنفس: قرار گرفتن در معرض بخار نقره با غلظت بالا باعث سرگیجه، مشکلات تنفسی، سردرد یا سوزش مجاری تنفسی می‌شود. غلظت بسیار بالای آن باعث خواب آلودگی، گیجی، بیهوشی، کما و در نهایت مرگ می‌شود. مایع یا بخار آن باعث سوزش پوست، چشم، گلو یا ریه می‌شود. خطرات خوردن: نسبتاً سمی است. باعث اختلالات معده، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و خواب آلودگی می‌شود. اگر این ماده بلعیده شود، به ششها آسپیره می‌شود یا اگر استفراغ رخ دهد، باعث پنومونیتیس شیمیایی می‌شود که کشنده است. قرار گرفتن در معرض این ماده یا ترکیبی از آن، بر روی جانوران آزمایشگاهی اثرات زیر را داشته‌است:

-آسیب کلیه ،آسیب چشم ،آسیب شش ،آسیب کبد ،آنمی و آسیب مغز.

قرار گرفتن در معرض این ماده یا ترکیبی از آن در انسان اثرات زیر را به دنبال دارد: -ناهنجاریهای قلب -اگر انسان دائماً یا برای مدتی طولانی در معرض این ماده قرار داشته باشد، باعث آسیب مغز و صدمه سیستم عصبی می‌شود. -تنفس مداوم یا تماس مداوم اتیل کتون با دست احتمال تشکیل نوروتوکسینهایی مانند هگزان را افزایش می دهد به ویژه اگر این تماس هم‌زمان باشد.

 

شرایط نگهداری نقره نیترات:

به دلیل تجزیه شدن محلول این ماده توسط نور، باید از ظروف شیشه ای تیره و یا ظروف شیشه ای که با استفاده از فویل های آلومینیومی پوشانده شده اند، برای ذخیره سازی آن استفاده نمود. از نگهداری آن در کنار مواد آتش زا اکیدا خودداری شود.

سخن پایانی:

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار تیم طراح و کارشناسان حرفه ای خود با بیش از هزاران نمونه کار در زمینه انواع

  • مواد شیمیایی شوینده
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی بهداشتی
  • فروش انواع اسانس ها
  • مواد شیمیایی آزمایشگاهی
  • مواد شیمیای خوراکی و دارویی و...

با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت نیترات نقره با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش     

 

محصولات مرتبط