head

تگزاپن


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : texapon

دسته بندی : شوینده ها

کد محصول : 28


فرمول شیمیایی : CH3(CH2)11(OCH2CH2)nOSO3Na

نام تجاری : تگزاپن ,texapon

تگزاپن

توضیحات


فروش مواد شوینده بهداشتی تگزاپون :

شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش تگزاپون بوده و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی شوینده  تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت تهیه تگزاپون با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تگزاپون چیست؟

تگزاپون که نام علمی آن سدیم لوریل اتر سولفات می باشد خمیر سفید نیمه شفاف غلیظ میباشد که تقریبا بویی ملایم دارد.به طور کلی سه نوع سورفاکتانت وجود دارد. سورفاکتانت های آنیونی به آن دسته از مواد گفته می شود که دارا بار منفی می باشند و معمولا برای تهیه ی صابون از آن ها استفاده می نمایند. سدیم لوریل اتر سولفات نیز سورفاکتانتی آنیونی است که به دو شکل N70 و صدفی موجود می باشد.

خرید فروش مواد شیمیایی شوینده

تگزاپون صدفی نسبت به N70 دارای خلوص کمتری است و در تولید محصولات شوینده صدفی و غیر شفاف مانند شامپوها استفاده می شود. تگزاپون N70 خمیری است با ویسکوزیته بالا که در تولید مایعات شوینده شفاف کاربرد دارد. به این دلیل که تگزاپون مخفف کلمات سدیم لوریل اتر سولفات می باشد، این ماده را در بازار به نام SLES نیز می شناسند. کفی که از تگزاپون حاصل میشود سبک بوده و از شکل نسبتا مطلوبی برخوردار است. همچنین تگزاپون در آب های نسبتا سخت و حاوی املاح نیز کف می کند ولی هنگامی که در معرض چربی ها قرار می گیرد از مقدار کف آن کم می شود.

خرید فروش مواد شیمیایی شوینده تگزاپن

تگزاپون به عنوان شوینده متداول در اکثر محصولات بهداشتی سر و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. دارای خاصیت کف زایی خوبی بوده ولی کف آن سبک است و غلیظ نمی باشد. در مجاورت چربی ها از بین می رود و به آسانی در آبهای سخت ومعمولی با کف فراوان حل می شود و با سایر افزودنی ها سازگار است. تگزاپون به طور طبیعی تحریک کننده پوست است و به ساختمان دو لایه چربی درپوست آسیب می رسانده و سبب افزایش تبخیر نامحسوس پوست و در نتیجه خشکی ان می گردد. بنابراین درصورت همراهی آن با دیگر مواد فعال سطحی انیونی ,آمفوتریک وغیر یونی , کیفیت ومیزان کف کنندگی و شویندگی را در سطح مطلوبی تامین می نماید.

روش تولید تگزاپون :

این ماده از اتوکسیلاسیون دودسیل الکل به دست می آید. ماده ی حاصله از اتوکسیلاسیون را به مرحله ی سولفوناسیون انتقال می دهند و با افزودن نمک سدیم آن را خنثی می کنند. در نتیجه محصول نهایی که همان تگزاپون است تولید می گردد.

مسیر تولید این ماده به مرحله ی سولفوناسیون لوریل اتوکسیلات وابسته است و بسته به این که از چه عامل سولفور داری برای این مرحله استفاده شود مسیر های مختلف تولیدی برای آن وجود دارد. در اغلب موارد کلروسولفونیک اسید، سولفور تری اکسید، سولفور تری اکسید یا اولئوم (SO3 • H2SO4) برای این منظور استفاده می شوند.

مواد شیمیایی شوینده بهداشتی

شباهت ها و تفاوت های SLS با SLES

سدیم لوریل سولفات (SLS) نیز دیگر سورفاکتانتی است که همانند سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) تولید می گردد. با این تفاوت که مرحله ی اتوکسیلاسیون برای تولید آن انجام نمی شود.

هر دوی این مواد در شوینده ها کاربرد فراوانی دارند و در محصولات مراقبت شخصی به عنوان سورفکتانت و عامل فوم دهنده استفاده می شوند.سورفکتانت ها دارای یک سر آب دوست و یک سر چربی دوست می باشند. همین امر باعث می شود تا این مواد بتوانند چربی، روغن و سایر مواد ایجاد کننده ی لک را در هنگام ترکیب با آب تمیز نمایند. این دو ماده دارای ساختار بسیار مشابه یکدیگر می باشند اما با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند.عاملی که سبب تمایز این دو ماده می شود یک اکسیژن اضافی در SLES می باشد که در طی فرایندی به نام اتوکسیلاسیون به آن افزوده می شود و موجب تغییر در عملکرد و حساسیت زایی آن می گردد.

 SLS  و SLES و یا سایر سورفکتانت ها موادی هستند که می توانند تحرکات پوست و یا چشم را به دنبال داشته باشند.تحرکاتی که SLS به وجود می آورد همانند سایر سورفکتانت ها است اما تگزاپون حساسیت زایی کمتری نسبت به SLS و یا سایر سورفکتانت های شناخته شده ایجاد می نماید.این مواد سرطانزا نمی باشند و تنها در برخی افراد موجب ایجاد حساسیت می گردند.

کاربردهای تگزاپون(texapon):

  • شوینده ها مثل مایع ظرفشوئی وپاک کننده‌های صنعتی ( کارواش وکف شورها )
  • مواد بهداشتی و پاک کننده بدن و سر ازقبیل خمیر دندان، صابون، شامپو، کرم ولوسیون
  • محصولات بهداشتی فوم
  • محصولات شوینده ی کودکان و نوزادان
  • شوینده های آرایشی

سخن پایانی:

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار تیم طراح و کارشناسان حرفه ای خود با بیش از هزاران نمونه کار در زمینه انواع

  • مواد شیمیایی شوینده
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی بهداشتی
  • فروش انواع اسانس ها
  • مواد شیمیایی آزمایشگاهی
  • مواد شیمیای خوراکی و دارویی و...

با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش     

 

 

محصولات مرتبط