head

اسید سیتریک


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Citric Acid

دسته بندی : خوراکی و دارویی

کد محصول : 16


فرمول شیمیایی : C6H8O7

اسید سیتریک

توضیحات


فروش مواد خوراکی و دارویی اسید سیتریک:

شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش اسید سیتریک بوده و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی و دارویی تجربه بالایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت خرید و تهیه اسید سیتریک با کیفیت با شماره تماس های شیمیایی نمونه تماس حاصل فرمایید.

اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک یا جوهر لیمو یکی از اسیدهای آلی است که در مواد خوراکی مانند لیموترش و پرتقال وجود دارد. این اسید به دو شکل اسید سیتریک ابدار( مونو هیدرات ) و اسید سیتریک خشک ( بدون آب،آن هیدروز ) به صورت پودر کریستال وجود دارد. نام آیوپاک آن ‎2-hydroxypropane-1,2،3-tricarboxylic acid‎ است. این اسید توسط دانشمند ایرانی جابر بن حیان کشف گردید. کشور چین تنها تولید کننده عمده این محصول در دنیاست که بیش از 60 درصد مصرف دنیا را تأمین می کند. در دمای اتاق سیتریک اسید خالص پودر جامد سفید رنگ است که به راحتی قابلیت انحلال در آب را دارد.

خرید فروش مواد شیمیایی خوراکی و دارویی

کاربردهای اسید سیتریک:

  • اسید سیتریک اسیدی است ضعیف و با توجه به خاصیت نگهدارنگی آن، بیش تر به عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی به کار می رود. زیرا با بالا بردن اسیدیته محصولات غذایی مانع از فعالیت باکتری هایی می شود که باعث خرابی آن ها می شوند.
  •  جهت طعم دادن و ترش کردن محصولات غذایی و نوشیدنی ها از قبیل ترشیجات، آبلیموها، لواشک ها، آبنبات ها، نوشابه ها، نوشیدنی ها و آجیل های تفت داده شده و… کاربرد دارد.
  • اسید سیتریک خشک یک جایگزین برای آبلیمو یا سرکه است که در غذاهای خشک مانند نمک چاشنی ها, پودرهای طعم دهنده و ترشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از این اسید برای ایجاد یک محیط اسیدی و تسهیل در فرایند تولید پنیر استفاده می کنند.
  • اسید سیتریک یا جوهر لیمو علاوه بر طعم دهندگی موجب تنظیم اسیدیته و  pH نیز می شود و این خاصیت citric acid باعث میشود که نقش یک مکمل غذایی مفید را نیز ایفا کند ( چرا که بسیاری از ترکیبات معدنی برای جذب شدن در بدن انسان نیاز به یک محیط اسیدی دارند. به همین دلیل گاهی ( اسید سیتریک خوراکی ) به ویتامین ها اضافه می کنند، تا ویتامین ها را به لحاظ بیولوژیکی برای جذب در بدن آماده کنند ).

خرید فروش مواد شیمیایی خوراکی و دارویی اسید سیتریک ( جوهر لیمو )

روش تولید سیتریک اسید:

تولید اسید سیتریک از مرکبات و میوه ها مستلزم هزینه های بالایی است؛ از طرفی تقاضای این اسید بیش تر از مقدار موجود در مرکبات است؛ در نتیجه هنگام مشاهده نام اسید سیتریک در برچسب محتویات یک محصول، می توان مطمئن بود که پودری است که از تخمیر قند به دست آمده است.

برای تولید اسید سیتریک از قارچ آسپرژیلوس نایجر که معمولاً در صنعت داروسازی کاربرد دارد استفاده می شود. این قارچ را با شکر تغذیه می کنند و محلول مایعی به دست می آورند . سپس این محلول را با آهک ( هیدروکسید کلسیم ) مخلوط می کنند و نمک سیترات را به دست می آورند. در مرحله بعدی به سدیم سیترات  به دست آمده به منظور تولید اسید سیتریک، اسید سولفوریک می زنند.

سخن پایانی:

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار تیم طراح و کارشناسان حرفه ای خود با بیش از هزاران نمونه کار در زمینه انواع

  • مواد شیمیایی شوینده
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی بهداشتی
  • فروش انواع اسانس ها
  • مواد شیمیایی آزمایشگاهی
  • مواد شیمیای خوراکی و دارویی و...

با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش 

 

محصولات مرتبط