head

سولفات آلومینیوم


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Aluminium sulfate

دسته بندی : صنعتی

کد محصول : 67


فرمول شیمیایی : Al2 (SO4) 3

سولفات آلومینیوم

توضیحات


فروش سولفات آلومینیوم ( زاج سفید ):

شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش سولفات آلومینیوم بوده و در حوزه خرید فروش مواد شیمیایی تجربه بالایی دارد. سولفات آلومینیوم در صنایع مختلفی مانند تصفیه آب، صنایع کشاورزی، کاغذ سازی و ... کاربرد دارد. شما می توانید جهت خرید سولفات آلومینیوم با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

سولفات آلومینیوم چیست؟

سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی Al2 (SO4) 3 است که با اثر اسید سولفوریک بر اکسید آلومینیوم هیدراته بدست می آید. سولفات آلومینیوم همچنین با نام‌های آلوم و یا زاج سفید هم شناخته می‌شود که به صورت کریستال و یا پودری سفید رنگ وجود دارد. این ماده در آب محلول است و عمدتا به عنوان منعقد کننده در تصفیه آب آشامیدنی و تصفیه خانه های فاضلاب و همچنین در تولید کاغذ استفاده می شود. سولفات آلومینیوم می‌تواند برای تصفیه آب استخرها نیز مورد استفاده قرار گیرد به این صورت که نمک سولفات آلومینیوم دارای بار الکتریکی مثبت است و می‌تواند ذرات محلول در آب را جذب کرده و تشکیل لخته بدهد که این لخته ها به تدریج رسوب کرده و ته نشین می‌شوند.

خرید سولفات آلومینیوم ( زاج سفید )

سولفات آلومینیوم خاصیت اسیدی دارد که برای متعادل کردن PH گیاهان و قلیایی کردن خاک آنها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می توان آب را به خود جذب کند که در این صورت اسیدی شده و PH آن به کمتر از 2 هم می‌رسد. 

روش تولید سولفات آلومینیوم:

سولفات آلومینیوم در گریدهای صنعتی، خالص و آزمایشگاهی تولید می‌شود که نوع صنعتی آن در صنایع مختلفی مانند کشاورزی و نساجی به کار می‌رود، گرید آزمایشگاهی به عنوان معرف برای واکنش شیمیایی در دانشگاه‌ها کاربرد دارد و نوع خالص آن در تولید دارو نیز به کار می‌رود.

سولفات آلومینیوم یا زاج سفید یک ترکیب معدنی است که با افزودن هیدروکسید آلومینیوم ، Al (OH) 3 به اسید سولفوریک ، H2SO4 ساخته شود:

2 Al(OH)3 + 3 H2SO4 → Al2(SO4)3 + 6H2O

و راه دیگر تولید این ماده حرارت دادن فلز آلومینیوم در محلول اسید سولفوریک:

2 Al + 3 H2SO4 → Al2(SO4)3 + 3 H2

یکی دیگر از روشهای تولید این ماده تهیه سولفات آلومینیوم از خاک رس یا بوکسیت است، به این ترتیب که ماده به آرامی کلسینه می شود، سپس با اسید سولفوریک و آب مخلوط می شود و به تدریج گرم می شود و جوش می آید. در صورت استفاده از اسید غلیظ به طور کلی حرارت خارجی مورد نیاز نیست زیرا تشکیل سولفات آلومینیوم گرمازا است.

برای تولید سولفات آلومینیوم ( زاج سفید) از روشهای دیگری مانند:

تولید با استفاده از شیست های آلوم

تولید با استفاده از کریولیت

نیز استفاده می‌شود.

کاربرد های سولفات آلومینیوم

کاربردهای سولفات آلومینیوم:

  • تصفیه آب
  • به عنوان ماده مهم در رنگ آمیزی و چاپ پارچه ( برای ثبیت کردن رنگ )
  • کاغذ سازی
  • تصفیه آب استخر
  • کاهش pH خاک
  • داروسازی ( منعقد سازی زخم ها و خراش های سطحی )
  • صنایع غذایی ( به عنوان عامل ضخیم کننده به طور مثال در شکل گیری پنیر و تهیه کیک )

محصولات مرتبط