head

سدیم تری پلی فسفات


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : sodium tripolyphosphate

دسته بندی : شوینده ها

کد محصول : 49


فرمول شیمیایی : Na۵P۳O۱۰

سدیم تری پلی فسفات

توضیحات


فروش سدیم تری پلی فسفات:

شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش سدیم تری پلی فسفات بوده و در حوزه خرید فروش مواد شیمیایی تجربه بالایی دارد. سدیم تری پلی فسفات در مقیاس وسیع به عنوان جز سازنده محصولات خانگی و صنعتی به ویژه مواد شوینده تولید می شود. شما می توانید جهت تهیه سدیم تری پلی فسفات با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

سدیم تری پلی فسفات چیست؟

سدیم  تری فسفات (STP)، سدیم تری پلی فسفات (STPP) یا تری پلی فسفات (TPP) یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na5P3O10 می باشد که نمك پلی فسفات پنج آنیونی است. سدیم تری پلی فسفات نمکی بی رنگ است که هم به صورت آبدار ( نمک شش آبه STPP ) و هم  به شکل بدون آب ( دو فرم کریستاله به نام های فاز 1 و فاز 2 ) وجود دارد. این ماده به شدت قلیایی می باشد که در خنثی کردن محلول های اسیدی و بافری کردن محیط بسیار موثر است و همین خاصیت STPP باعث شده که در صنایع مختلفی از جمله صنایع شوینده کاربرد زیادی داشته باشد. سدیم تری فسفات با تشکیل کمپلکس محلول یونهای Ca و Mg باعث می شود آبهای سخت نرم شوندو به این ترتیب به بهبود عملکرد شوینده‌ها به ویژه در آب‌های سخت کمک می‌کنند.

سدیم تری پلی فسفات

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات:

  • بیشترین کاربرد این ماده در مواد شوینده می باشد. سدیم تری پلی فسفات با ایجاد کمپلکس و جدا کردن یون‌های فلزی چند ظرفیتی و معلق ساختن و تغییر حالت ذرات ، باعث کاهش سختی آب می‌شود. همانطور که گفته شد این ماده با یونهای کلسیم و منیزیم که عوامل اصلی سختی آب هستند پیوند برقرار می کند و باعث کاهش سختی آب شده در نتیجه مواد شوینده بهتر عمل می کنند.
  • یک ماده نگهدارنده برای غذاهای دریایی ، گوشت ، مرغ و خوراک دام است. در غذاها از STPP به عنوان امولسیفایر و برای حفظ رطوبت استفاده می شود.
  • STPP به عنوان نرم کننده در بویلرها و کاهش سختی آن و جلوگیری از رسوب سختی آن در دیواره بویلر و عامل توقیف کننده و بازدارنده واکنش های شیمیایی در واکنش های آلی و معدنی استفاده می شود. در واکنش های خاص بعنوان یک عامل روان کننده و جلوگیری از لخته شدن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این ماده همچنین در موارد دیگری مانند صنایع سرامیک و کاشی (افزایش روان کنندگی از طریق کاهش ویسکوزیته)، صنایع نساجی، تصفیه آب، توليد کاغذ و صنايع پتروشيمي کاربرد دارد.

خرید سدیم تری پلی فسفات

 

روش تولید سدیم تری پلی فسفات:

تری پلی فسفات سدیم با گرم کردن مخلوط استوکیومتری فسفات دی سدیم (Na2HPO4)  و مونو سدیم فسفات (NaH2PO4) در شرایط کنترل شده و دقیق تولید می شود.

2Na2HPO4 + NaH2PO4 → Na5P3O10 + 2 H2O

 

سخن پایانی:

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار تیم طراح و کارشناسان حرفه ای خود با بیش از هزاران نمونه کار در زمینه انواع

  • مواد شیمیایی شوینده
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی بهداشتی
  • فروش انواع اسانس ها
  • مواد شیمیایی آزمایشگاهی
  • مواد شیمیای خوراکی و دارویی و...

با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش   

محصولات مرتبط