head

تارتاریک اسید


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Tartaric Acid

دسته بندی : خوراکی و دارویی

کد محصول : 74


فرمول شیمیایی : C4H6O6

تارتاریک اسید

توضیحات


فروش تارتاریک اسید:

اسید تارتاریک یک ماده آلی است که به طور طبیعی در گیاهان و میوه ها وجود دارد. مردم سالهاست که به روشهای مختلف از آن استفاده می کنند. از نظر تجاری، صنایع غذایی از آن به عنوان ماده افزودنی و طعم دهنده استفاده می کنند و همچنین در صنایعی مانند سرامیک، چاپ پارچه، عکاسی و داروسازی به کار می رود. شیمیایی نمونه در حوزه فروش مواد شیمیایی تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت خرید تارتاریک اسید با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

تارتاریک اسید چیست؟

اسید تارتاریک یا جوهر ترش یک اسید آلی سفید رنگ و کریستالی است که  در بسیاری از میوه ها مانند انگور، موز، تمبر هندی و همچنین مرکبات وجود دارد. اسید تارتاریک یک اسید آلفا-هیدروکسی-کربوکسیلیک است ( دارای عامل اسیدی و عامل هیدروکسیل OH ) که خصوصیات آن شبیه به اسیدی دیپروتیک و آلدریک است و از مشتقات دی هیدروکسیل اسید سوکسینیک است. اسید تارتاریک یک اسید میوه ای است.

اسیدهای مختلف تارتاریک و نمکهای مشترک تارتارات، همه مواد بی رنگ و بلوری هستند که به راحتی در آب حل می شوند. چند نمونه از نمک های اسید تارتاریک عبارتند از کرم تارتار (پتاسیم هیدروژن تارتارات) و نمک روشل (پتاسیم سدیم تارتارات)، از محصولات جانبی تخمیر هستند.

تارتاریک اسید چیست؟

 بی تارتارات پتاسیم، که معمولاً به عنوان خامه تارتار شناخته می شود، معمولاً با بی کربنات سدیم مخلوط می شود و به عنوان بکینگ پودر که به عنوان عامل خمیرمایه در تهیه غذا استفاده می شود، فروخته می شود. این اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان  به غذاها اضافه می شود و طعم ترش متمایز آن را می دهد.

روش تولید تارتاریک اسید:

متداول ترین روش برای تولید اسید تارتاریک استفاده از رسوبات حاصل از فرآیند تخمیر انگور است، رسوبات و سایر مواد زائد حاصل از تخمیر توسط هیدروکسید کلسیم، گرم و خنثی می‌شود. سپس تارتارات کلسیم رسوب شده و با اضافه کردن اسید سولفوریک این رسوب از بین می‌رود و اسید تارتاریک آزاد تولید می شود.

البته تولید این ماده به روشهای صنعتی با استفاده از هیدروکسیلاسیون مالئیک اسید یا فورماریک اسید می‌باشد. در این فرآیند مالئیک اسید آنهیدرید در آب حل می‌شود و یک محول کاتالیستی که شامل کاتالیست تانگستیک اکسید است به همراه هیدروژن پراکسید به آن اضافه می شود. محلول به دست آمده باید به مدت 12 ساعت در دمای 70°C در راکتور باقی بماند. سپس محلول سرد می شود تا کریستال های اسید تشکیل شوند و سپس با استفاده از یک جدا کننده سانتریفیوژی تارتاریک اسید از باقی مواد جدا می شود.

کاربردهای تارتاریک اسید:

صنایع غذایی

  • به عنوان اسیدی کننده و نگهدارنده طبیعی در مارمالاد ، بستنی ، ژله ، آب میوه ، دسرهای ژلاتینی و نوشیدنی‌ها.
  • استفاده در نوشیدنی های گازدار.
  • به عنوان امولسیون کننده و نگهدارنده در صنعت نان سازی و تهیه شیرینی و شکلات.

کاربردهای تارتاریک اسید

صنایع داروسازی

  • به عنوان ماده جانبی برای تهیه قرص های جوشان استفاده می شود.

صنعت ساخت و ساز

  • در سیمان، گچ و گچ پاریس برای تاخیر در خشک شدن و تسهیل کار با این مواد استفاده می شود.

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی

  • به عنوان یک جز اساسی بسیاری از کرم های طبیعی بدن استفاده می شود.

کاربردهای صنعتی

  • در تمیز کردن و پرداخت فلزات، چاپ پارچه، رنگرزی پشم و در برخی از فرآیندهای چاپ و توسعه عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نمک روشل در نقره کاری آینه، تمیز کردن برنج، قلع الکترولیتی آهن و فولاد و پوشش فلزات دیگر با طلا و نقره استفاده می شود.

 

 

محصولات مرتبط